Volg deze stappen voor een succesvolle Facebook marketing campagne

Geplaatst op

Facebook is meer dan een digitaal smoelenboek, het is een immens groot platform om als ondernemer je doelgroep te bereiken, overtuigen en contact mee te onderhouden. Met deze vier stappen kun je een succesvolle marketing campagne inrichten.

1. Begrijp het platform

Als eerste moet je de vraag “wat is social media eigenlijk?” beantwoorden. De focus voor gebruikers ligt op contact onderhouden met vrienden en op de hoogte blijven van interessante onderwerpen. Commerciële uitingen werken op voorwaarde dat ze passen binnen dit kader. Het is geen billboard maar vooral een interactief forum.

2. Volg de customer journey

Met de Facebook Pixel volg je potentiële klanten en kun je een automatische respons of een advertentie vertonen zonder zelf actief op zoek te gaan naar klanten.

3. Beantwoord vragen

Wat kost het? Bezorgen jullie in mijn dorp? Ook al staat deze informatie in de link zul je dezelfde vragen toch keer op keer moeten beantwoorden. Blijf kalm, geef antwoord en wees alert.

4. Bepaal de doelgroep

Met name als het budget relatief laag ligt is het beter om je te richten op een nauwe demografie. Filter bij het inrichten van je campagne op de consumenten die zich al verder in de funnel bevinden.

Zelf doen of uitbesteden?

Er zijn twee belangrijke redenen waarom social media uitbesteden aan een specialist voordeel biedt. In de eerste plaats kan het bijhouden van social media accounts en interacties veel tijd in beslag nemen, tijd die je liever wilt besteden aan je bedrijf laten draaien. Daarnaast loop je het risico dat interacties te persoonlijk worden. Klanten of personen met interesse kunnen vaak zeer direct of zelfs beledigend zijn, je moet een dikke huid hebben om je hoofd koel te houden. Een externe partner is vaak beter in staat om op social media de juiste toon aan te slaan en proactief te handelen.

Bespreek de mogelijkheden met de online marketing experts en bepaal samen een werkbare strategie die resultaat oplevert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *