Inmiddels is het iedereen wel bekend dat topposities in Google gekocht zijn. Achter vrijwel alle bedenkbare zoektermen zit een zelfstandig bedrijf dat veel geld investeert in SEO om de zoekresultaten te beïnvloeden en een toppositie te bemachtigen. Vaak gaat zoiets ook via een online marketing bureau, omdat zo’n bureau de expertise in huis heeft om die posities voor een minimum budget en binnen de kortste tijd te behalen.

van Dongen Online

Waarom wordt dit gedaan?

Het klinkt allemaal vrij negatief, maar dat is het zeer zeker niet. Zoekmachine optimalisatie is inmiddels een doorontwikkelde markt waar Google zelf natuurlijk van op de hoogte is. Google motiveert websitebeheerders zelfs om in deze techniek te investeren, maar waarom?

Websites die investeren in SEO geven vaak veel geld uit. Dat doe je niet als je geen betrouwbaar bedrijf bent wat zichzelf wilt ontwikkelen. In feite leidt het beïnvloeden van de zoekresultaten dus juist tot het tonen van een lijst van echte websites beheerd door echte bedrijven. Zo kun je er dus vrijwel altijd van uit gaan dat de eerste twee pagina’s van Google betrouwbare bedrijven organisaties zijn.

Echter zijn er toch ongure partijen die ook investeren in vindbaarheid. Houdt dus altijd een scherp oog op jouw online activiteiten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *